004
25.03.2004, 14:47 Uhr
~proga
Gast
|
warte mal, ich entweder du mich nicht verstehst, oder ich dich nicht )
also, ich versuche es nochmal, vielleicht habe ich das ja oben schlecht beschrieben:
1. ich muss nicht prüfen, welche Taste gedrückt wurde 2. ich muss auch nicht checken, ob eine Taste gedrückt wurde (da ich das ja sowieso mitbekomme, von OnKeyDown()
3. ich weiss lediglich nicht, wie ich aus diesen Parametern
Code: |
nChar
Specifies the virtual-key code of the given key.
nRepCnt
Repeat count (the number of times the keystroke is repeated as a result of the user holding down the key).
nFlags
Specifies the scan code, key-transition code, previous key state, and context code, as shown in the following list:
|
diese Daten bekomme:
C++: |
bKeyDown Specifies TRUE if the key is being pressed, FALSE if the key is being released. wRepeatCount Specifies a count indicating that a key is being held down. For example, when a key is held down, you might get five events with this member equal to 1, one event with this member equal to 5, or multiple events with this member greater than or equal to 1. wVirtualKeyCode Specifies the virtual-key code that identifies the given key in a device-independent manner. wVirtualScanCode Specifies the virtual scan code of the given key that represents the device-dependent value generated by the keyboard hardware. uChar Specifies the translated Unicode or ASCII character, depending on whether the wide-character (Unicode) or ANSI version of the ReadConsoleInput function was used. dwControlKeyState Indicates the state of the control keys. This member can be one or more of the following values.
|
das ist echt wichtig, und ich komme einfach nicht weiter : |