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Autor Thread - Seiten: [ 1 ] > 2 <
010
04.01.2005, 13:14 Uhr
Hans
Library Walker
(Operator)


Hi Flo,

vielleicht solltest Du erst mal gucken, was für Chips für diese Zwecke derzeit erhältlich sind, und dann erst nach Applikationen damit...
(Oder mal sehen, wie es mit den Weiterentwicklungen von dem MSM6322 aussieht. - Dazu scheint es wahrscheinlich am besten, mal bei OKI in München (Vertiebsbüro) anzurufen. Denn die Datenbank, die an der Webseite angeschlossen ist, kennt ihn ja nicht; - war bei mir zumindest so.)

Hans
--
Man muss nicht alles wissen, aber man sollte wissen, wo es steht. Zum Beispiel hier: Nachdenkseiten oder Infoportal Globalisierung.
 
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011
04.01.2005, 13:27 Uhr
FloSoft
Medialer Over-Flow
(Administrator)


hmm wusste nicht das oki einen vertrieb in D hat, hmm die Seite von oki scheint nicht die schnellste zu sein

Sobald ich die Telefonnummer hab werd ich mal dorthin schreiben, evtl ham die ja noch nen MSM6722/MSM6322 rumliegen oder evtl ham die auch neuere Modelle


Bearbeitung:

hmm www.oki.de ist ne druck-firma? wo hast du den vertrieb in münchen her?


--
class God : public ChuckNorris { };

Dieser Post wurde am 04.01.2005 um 13:28 Uhr von FloSoft editiert.
 
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012
04.01.2005, 14:58 Uhr
Hans
Library Walker
(Operator)


Hi Flo,

von der Seite:
www.okisemi.com/eu/2.Documentation/2.5.Catalogues.html
hab ich den Shortform Catalogue und den Speech LSI Products Katalog bzw. Prospekt herunter geladen. Und da findet man auf der letzten Seite u.a. das hier:

Code:
OKI Electric Europe GmbH
Vertriebsbüro München
Aidenbachstr. 142
D-81479 München
Germany
Tel: +49-(0)89-7488650
Fax: +49-(0)89-782913


(aus der PDF-Datei kopiert)

Hans

P.S.

Zitat von FloSoft:
Sobald ich die Telefonnummer hab werd ich mal dorthin schreiben,


--
Man muss nicht alles wissen, aber man sollte wissen, wo es steht. Zum Beispiel hier: Nachdenkseiten oder Infoportal Globalisierung.

Dieser Post wurde am 04.01.2005 um 15:02 Uhr von Hans editiert.
 
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013
04.01.2005, 16:24 Uhr
FloSoft
Medialer Over-Flow
(Administrator)


juhu der msm6722 ist in D lieferbar, sie konnte mir aber noch keinen Preis nennen, mal schaun, vielleicht wird ja so doch was aus meinem pitchshifter
--
class God : public ChuckNorris { };
 
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014
04.01.2005, 20:53 Uhr
Hans
Library Walker
(Operator)



Zitat von FloSoft:
juhu der msm6722 ist in D lieferbar, sie konnte mir aber noch keinen Preis nennen, mal schaun, vielleicht wird ja so doch was aus meinem pitchshifter

Ja ich denke schon, wo das Hardware-problem jetzt weitgehend gelöst ist...

BTW, für nicht-Musiker, bzw. nur-Konsumenten: Wie klingt das dann, wenn so'n Ding im Einsatz ist? - Oder lässt sich das nicht so ohne weiteres erklären?

Hans
--
Man muss nicht alles wissen, aber man sollte wissen, wo es steht. Zum Beispiel hier: Nachdenkseiten oder Infoportal Globalisierung.
 
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015
04.01.2005, 21:24 Uhr
FloSoft
Medialer Over-Flow
(Administrator)


naja eigentlich sollte der pitchshifter das input-signal eben jeden ton um den eingestellten wert nach oben oder nach unten schieben, also die frequenz neu modulieren, im usenet z.b dieser Artikel dazu:


Zitat:

Modern pitch-shifting techniques are based on sampling,
AKA Digital Audio.

The original signal is sampled (digitized at a regular
period). It can then be played back in the usual fashion
by feeding a digital-to-analog converter at the original
sample rate, OR the sample rate can be, technically, messed with.

If you simply change the sample rate, the effect is just like
speeding up or slowing down a tape or record: the speed AND the
pitch changes. The original 'Chipmunks' record(s) were done by
increasing the tape playback speed of the vocal recording, and
synchronizing it to a normal-speed music track.

To play back a recording at the original PITCH but at a different
SPEED, the number of SAMPLES in the original recording has to be
changed. As an example, if you were to simply remove every other
sample, and play it back thru the 'normal' system, the sound would
be twice as FAST (the words would be twice as fast) but the PITCH
would be the same. A little information is lost, of course, but some
answering machines do this function and it works pretty well to
scan thru your messages. Those of us who edited audio tape for a living
years ago got to be able to follow an interview at a good fast-forward
speed!

Now, to play back a recording SLOWER, you need to ADD samples. Again, you
could do this by duplicating every data point twice. Then playback would
take twice as LONG, but the pitch would be the same. And, again, the
information wouldn't be QUITE right, but it would be intelligible. Some
answering machines do THIS to allow you to catch that fast-spoken phone
number! If you want to raise or lower the PITCH at the same SPEED
you have to RESAMPLE the data.

The best way to 'resample' the data at a different rate is by Interpolation.
This means that you fit a curve (with some varying degree of accuracy) to the
original data, and then find the resulting data points at the NEW sample rate.
NOW you can do "any-sample-rate" and the results will be 'pretty good'. This
process can, in fact, be 'very good': High quality MIDI synthesizers that use
SAMPLED recording of real musical instruments do this interpolation. The need for
this is because the SAMPLES of the instruments are NOT made separately for every
note the instrument can play. A good set of piano samples, for example, has a sample
every4 or 5 keys. The in-between keys are produced by interpolating a sample from a
slightly different pitch. But you've probably noticed that a piano is built with
a significantly different design of strings (from 1 to 3 strings) for low notes to
high notes. Intercation with the soundboard, frame, case and adjacent strings makes
the 'timbre' (equals waveform to us) is quite different an octave or two apart.

Most real-time interpolation software does a 'running sample' of from 2 to several
points, and often creates a sort of 'instantaneous slope' coefficient that can be
used to efficiently find the data for an arbitrarily-time-displaced point. This is
cool stuff to play with, and there is a great piece of commercial software with
a try-out version called CoolEdit that you might want to play with. I have seen the
DSP code for an IBM sampled MIDI synthesizer (came on the Thinkpads and some Aptivas
etc). It was pretty complex, as it did this for up to 32 instruments AT ONCE, in
STEREO, with individual volume and pan controls, and individual 'Attack and release'
parameters, and the ability to 'pitch bend' or 'wah-wah' individual instruments.
After that it went to OTHER special effects like Bass, Treble, 3-D sound enhancement,
and mixing with .WAV recorded audio playback. Yikes! You need to draw out some
waveforms and samples an paper to have this start to have this really make sense.



wenn man eben ein einfaches signal, wie z.b von einer gitarre verschiebt, ändern sich eben die tonhöhen, bei stimmen werden die halt ab einem bestimmten wert zu "chipmunks" oder nach unten eben zu terminator oder sowas da dann einfach zuviel information verlorengeht.
--
class God : public ChuckNorris { };

Dieser Post wurde am 04.01.2005 um 21:25 Uhr von FloSoft editiert.
 
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